CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, January 9, 2009

Tips Dapatkan Ex-Boyfrend Kembali

10 Perkara JANGAN anda buat!

Adakah anda sedang berusaha untuk mendapatkan semula“boyfriend”anda? Betul…bukan senang nak dapatkan kembali ex-bf!

Walau demikian, cukup ke persiapan anda untuk menawan hatinya kembali? Memujuk dan mendapatkan kembali teman lelaki adalah dua perkara yang amat berbeza. Kebanyakan wanita (hampir semua sebenarnya) membuat langkah awal yang salah!

Okay, baca dan fahamkan:

1) JANGAN bergaduh dengan dia.Selalunya dengan ex-bf ni, bila anda bercerita dengannya, asyik bergaduh saja. Bergaduh hanya mencipta ketegangan dan membunuh keinginan. Bergaduh dengan ex-bf anda amatlah tak berguna. Walau pun anda menang bila bergaduh mulut, kena tinggal tetap jugak kena tinggal!

2) JANGAN cuba menggunakan logik untuk meyakinkan dia untuk teruskan perhubungan atau kembali kepada anda. Ingat ya, cinta itu berlandaskan perasaan, bukan logik! Macam mana betul, teguh, meyakinkan, bijak dan segala yang sewaktu dengannya pun logik anda itu..anda tetap jugak kena tinggal! Jadi, logik, jangan guna.

3) JANGAN yakinkan/cuba meyakinkan ex-bf anda itu bahawa anda telah “berubah” atau “mulai sekarang keadaan pasti berubah”. Benda macam ini seolah-olah macam timba air keluar dari perahu bocor. Tak berjaya punya…perahu tetap jugak bocor.

4) JANGAN asyik cakap yang anda cintakan dia. Dia TAK peduli pun! Apa yang dia peduli, berapa banyak yang dia cinta pada anda..bukan berapa banyak anda cinta pada dia!

5) JANGAN merayu! Ya…jangan merayu. Saya tekankan ini sebab 98% perempuan akan merayu supaya ex-bf kembali padanya ( lelaki pun ramai jugak merayu supaya ex-gf dia kembali kat dia sebenarnya) .Lagi banyak, lagi kerap anda merayu…lagi jauh la dia tinggalkan anda!

6) JANGAN cuba buat dia rasa bersalah bila tinggalkan anda. Sebagai contoh la ya..“Saya tak boleh hidup tanpa awak…”, “Jangan la tinggalkan saya/break dengan saya sekarang,exam dah dekat ni..”Cubaan dan ayat-ayat yang macam ini takkan berjaya, lagi cepat dia tinggalkan tu adalah…atau pun, dia buat tak tahu je..

7) JANGAN berlakon sedih supaya dia rasa bersalah. Simpati dan kasihan tu TAKKAN sama dengan “tertarik” dan “keinginan” untuk kembali kepada anda.

8 ) JANGAN bercakap dengan kawan-kawannya dengan tujuan untuk mendapatkan sokongan kawan-kawannya. Walau pun kawan-kawannya sokong anda, cuba nasihatkan dia dan buat “plan” supaya dia kembali kepada anda dan berjaya. Selalunya tak lama! Sebabnya dia mesti kembali bersama anda atas keinginan hatinya yang ikhlas dengan sendiri tanpa dipengaruhi oleh faktor luaran yang seperti ini contohnya.

9 )JANGAN menangis di hadapannya! (Ramai sungguh buat macam ni!) Okay…menangis la macamana pun…mungkin dia akan merangkul anda dengan mesra dan memujuk anda…tapi kemudian anda tetap juga kena tinggal dan dia akan pergi berpasangan dengan orang lain. Menangis terlalu banyak depan dia ke…dalam telefon bila bercakap dengan dia ke…itu semua hanya akan menunjukkan kepada dia bahawa dia berkuasa ke atas anda jadi…jangan buat!

10) JANGAN desak dia supaya kembali kepada anda! Lagi anda desak, lagi anda cuba tarik dia…lagi jauh dia daripada anda.

Semua perkara di atas adalah kesilapan biasa yang kerap dan ramai wanita buat semasa “break-up”. Buat perkara di atas ni walaupun satu sahaja…cerah peluang ditinggalkan terus oleh bf! Mungkin ramai yang dah alami perkara ini. Jadi nak buat macamana ya? Itu lain kali saya terangkan dalam artikel lain…sabar je la..

0 kiss Me: