CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
Have A Lovely Day comment graphics

Friday, January 9, 2009

Taktik Mengurat 101

Mengurat merupakan satu kepakaran yang perlu ada pada orang lelaki atau wanita kerana tidak ramai insan yang dilahirkan dengan aura Mawi atau ketampanan Brad Pitt atau George Clooney. Rata-ratanya ramai yang mempunyai kadar tarikan tahap biasa sahaja di mana jika diri tidak diserlahkan kepada jantina berlainan, agak sukar untuk menarik perhatian mereka secara semulajadi. Kebolehan mengurat ini sepatutnya timbul secara natural di dalam diri manusia tetapi dalam pada masa yang sama, malu menyelubungi lantas tidak berani untuk memulai.

Kali ini, ingin menampilkan taktik mengurat yang boleh digunapakai oleh kaum lelaki untuk memikat wanita dalam tiga senario yang berlainan.

Senario: Wanita Yang Disasar Berada Dalam Jarak Dekat Setiap Hari
Dari mata turun ke hati. Jangan memandang rendah kuasa panahan mata ke atas orang yang ditenung. Jika berkenan dengan seseorang wanita yang berada dalam radar setiap hari, pastikan wanita itu menyedarinya. Kerling, pandang atau tenung beliau apabila berpeluang. Tatkala dia perasan, berikan dia sedikit senyuman. Janganlah tenung sampai dia ingat kamu penghendap profesional tetapi gunakan mata anda untuk menyatakan yang anda berminat untuk mendekati dia. Biarkan dia ‘perasan’ dan apabila mata kail sudah kena, barulah masuk jalan dengan menegur atau mengajak dia keluar makan bersama. Ada berani??

Senario: Ingin Mendapatkan Nombor Telefon Daripada Wanita Yang Belum Dikenali
Sebagai contoh anda berada di dalam satu kawasan seperti di pameran tetapi anda tidak tahu samada anda akan berpeluang untuk berjumpa dengannya lagi. Belikan dia secawan kopi atau Starbucks atau yang kurang bajet, air mineral pun boleh, dan selitkan nombor telefon anda di sana. Tuliskan “Call me”. Dijamin anda akan mendapat nombor telefon si gadis dalam masa kurang satu jam. Kalau lebih berani, terus berikan dia nombor telefon anda sambil berkata seperti “Hi beautiful, call me,” dan walk away. Jangan sesekali nampak terdesak kerana wanita tidak suka lelaki terdesak atau mendesak. Dan pujian selalu menjadikan wanita cair.

Senario: Berkenalan Di Alam Maya Siber
Walaupun berada di alam maya, kualiti perbualan antara kau dan dia akan memastikan hubungan kamu menjengah realiti atau terus lenyap di alam fantasi. Apabila berbual, jangan ada unsur-unsur terdesak, contohnya apabila dia tidak menjawab, anda terus menerus bertanya “Hello… Kat mana??” “Ada tak ni?” “Hellooooooo!!!!” Relaks… Dia akan menjawab apabila dia available. Jangan ada ciri lelaki miang dengan memberi soalan-soalan peri-body yang memalukan. Gatal sedikit ok tetapi bukan miang. Elakkan dari bercerita soal-soal sedih dan memurungkan. Ceriakan perbualan dengan lawak jenaka, puji si dia sekali sekala dan sekali lagi, jangan terdesak.

Mengurat memerlukan keberanian dan kalau orang lelaki tiada keberanian, lupakanlah nak dapat teman wanita. Kalau ada Casanova atau Romeo di luar sana, kongsilah taktik mengurat dengan pembaca di dalam ruangan komen di bawah.

0 kiss Me: