CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
Have A Lovely Day comment graphics

Wednesday, May 6, 2009

Macam-Macam Cerita Macam-Macam Hal... Echo

~ AL- KISAH ~
petang tadi... tengah syok tidur... almaklumlah sejak akhir-akhir ni jadual tdo memang tak teratur... kenapa ekk?? entah la... baby pon x tau... tp tu lar kenyataannya.. kalau boleh nak tidur je sepanjang hari... penat beb... pagi2 kena serang migrain pulak tengah hari td.. memang sedap.. ase stoberi seyhh.. hadoii... tu la susah kalau baby dh tido.. hahhaa.. bak kata mirul.. baby klu tidur x ingt dunia punya.. hahahhaha.. betul ke? i dunno
~ TIBA - TIBA ~
tengah syok tidur nie.... al-kebiasaanya memang akan diganggu orang.. haishh.. kaco ajew.. tapi nak buat macam mana.. mungkin ade yang penting.. so.. layankan aje laaa.... kadang-kadang mereka ni saje je nak menggatal.. orang kata nak bermanja.. contohnya, macam teman sebilik baby, shima ni... gatal misscall fon baby.... bila kita tenung dia.. mula la buat muka seposen dia.. dan cakap dia lapar.. hahahha.. sengal namanye... keh keh keh...
tengah sedap memaki hamun dan memekak pada shima... dapat pulak meseg dari adik ipar kesayangan iaitu FARAH... entah ekk kenapa dia msg... penting ke?? meseg dia berbunyi.

call me back!! urgent !!

uiks... terkejut al beruk la daku.... terus besar mata yang kuyu ni haaa... maklumla baru bangun tido... hilang terus ngantuk ni... hehehehe.. dalam hati tertanya-tanya... telepon jugak adik tuh.. tapi geram jugak.. kol x berangkat.. pe la yang budak ni buat agaknya... ase nak geget pon ade. naseb baik ade nombor tepon adik yang lain... tangan ni cepat aje call adik mirul yang len, DYEA
~ HILANG ?? ~

C's Baby : wassup dear..
Dyea : sis...
C's Baby : Fara suh kol tapi dia x angkat fon.. kenapa ni?
Dyea : sis... ade x mama kol?
C's Baby : Mama? err.. x de pon..
Dyea : X de ekk.. Tadi mama mintak no sis kat farah tp x tau la farah bg ke x.
C's Baby : o.O.. kenapa sebenarnya ni?
Dyea : sis... tadi farah pegi klinik
gigi...mama antar... pastu mama hantar farah balik rumah. abang balik pkul 11 pagi.. mandi2 n siap2 n terus keluar.

C's Baby : Eh.... dia ckp dia pergi skool
Dyea : yup.. pegi skolah.. tapi balik pkol 11 then keluar. call dia x dapat. dia off fon dia
C's Baby : hurm.... maybe dia bukak no celcom dia kot
Dyea : sis.. tolong carikan abang.. nanti ape2 inform ye
C's Baby : insyaallah

huhh... buang tebiat balik orang tua ni... x serik-serik buat hal... baru je janji nak berubah... baru je janji xmo buat perangai pelik2... haishh... dh lupa ke.. atau sengaja... hmm.. keluar pon x bgtau.. ase nak kaki-kakikan aje dak tu.. bior dia ase... bertuah punya laki... huhhh...
~ SAKIT HATI ~
baby pon try call no celcom mirul.. tp off.. waaa... sakit ati ni.. ase nak belasah aje dak tuh.. hadoiii. mne la ko sayang oiii... pening pala pikir.... hmmm... try call no maxis dia... dapat pulak.. naseb baik.. tapi geram gak. tnye dia pon pening-pening lalat.. haishh.. ape la yang dia buat. tnye kat mne x mo jawab... hadoii.. geramm.. tapi dengar dia dalam kete... sah kuar... tapi asal x mo bgtau aku?? huhhh
masa tengah bising-bising dengan mirul... farah adik dia lak misskol.... pas letak call dengan mirul... baby call fara....

C's Baby : Ye sayang.. kenapa?
Fara : tau x abang kat mana?
C's Baby : entah la.. tapi dalam kete.. kenapa dik?
Fara : Tadi dia balik skool pkol 11.. pastu terus keluar... fon pon off
C's Baby : ic.. tadi dah dapat kol dia.. tapi akk pon x tau dia kat mana.
Fara : Tadi mama suh akak kol dia
C's Baby : Mama.. o.0 ok.
Fara : Akak, tolong cari abang

sorang lagi suh cari orang yang sama... betol ke ilang?? haishhh... memang bertuah budak nie... geram tol aku kat dia... suka bikin kecoh.. kalau dia tau macam isau mama n adik2 dia ni mesti dia ase insaf... tu pon dia ade perasaan tuh la... haishhh...
~PESANAN MAMA ~
aku check kedit aku... ade RM 2 ++... ckup ke? huh.. belasah aje la... dapat gayut kejap pon jadi la.. aku pon kol mama (mak mirul)... kejap je berdering... pastu mama angkat.
Baby : assalamualaikum
Mama : Walaikumsalam
Baby : Mama cari baby ea?
Mama : Haa'ah.... baby tau amir pegi mana?
Baby : Entah la ma... dia x bgtau pulak bila dia kuar td.
Mama : tadi masa mama anta fara balik dr klinik.. fara bgtau amir balik, siap2 dan keluar.. masa tuh lebih kurang pkul 11 pagi. Hari tuh mama dah jmpe pengetua dan kaunselor.. Dia dh janji nak pergi sekolah depan kaunselor tu. Dengan ayah pon dia janji nak berubah
Baby : Dia janji dengan baby pon dia nak pegi skola.
Mama : Ni mama kol pon x dapat. off fon
Baby : Baby dah kol td.. dia dalam kereta.. driving..
Mama : td mama kol pkol 3.. x dapat.
Baby : baby baru call.. tapi dia x cakap pulak dia kat mana... agaknya dalam kawasan melaka agaknya.
Mama : hurmm... dia td call iqa. suh ika pergi tusyen dengan sape ntah.. tapi iqa x mahu sebab org tuh x de lesen. malam pulak mama amik.. amir tuh dah ade 2 saman.. satu kat alor gajah, satu lagi kat melaka tengah.. ayah dh cakap nak settle kan. Mama isaukan dia baby. Amir tuh anak sulung, the only son. baby tolongla nasihatkan dia. mama bukan nak mengungkit. tapi mama nak dia ingat dulu masa dia operation appendix, mama jaga.. kalau dia x de duit, ayah x mo bagi, mama bagi.. Mama kol wan, tapi dia x angkat pulak.
Baby : Mama ade no fon abg wan? biar baby try call dia.
Mama : ada... nnt mama sms ye. Minggu ni baby datang sini tak?
Baby : Insyaallah mama.. jumaat nanti baby turun... lagipun minggu ni besday amir.
Mama : tu la.. besday dia... jumaat tu pon dia cuti...
p/s: ade lagi yang len.. tapi asenye x patut citer kot... btw Amir tuh panggilan family tuk Mirul.
~ SURPRISE ~
hmmm.. memang mengada la dia nie.... haishh.. ase nak geget jeee... mana ntah dia menghilang.. hadoiiii.... pening pala... baby kol mirul... dia cakap dia akan kol dalam 10 - 15 minit lagi... hurm.. nak x nak kne la tunggu.. bertuah punya budak.. so, baby nie macam orang bengong-bengong ni tunggu je la. kejap-kejap pandang fon.. hahahha.. macam orang meroyan pulak... hahahaha.. x lme pastu dia call..
Mirul : kat mana?
Baby : Dalam bilik ( aku ke dia patut tnye kat mana...)
Mirul : Keluar sekarang
baby : Keluar? ( dalam blur... tp sempat skodeng bawah dari
tingkap bilik.. x de ape pon)
Mirul : Ye la keluar...
Baby : buat ape keluar?
Mirul : jangan banyak tanya.. pakai sweater.. sembur wangi2 pastu keluar
Baby : Keluar gi mana?
Mirul: Keluar.. kat depan guard ni.
Baby : Ye la.. tunggu kejap.
aku sah.. ke blur an... adeshhh x sukanyaaaaaa.... uwaaaa... blur.. blur.. blur.. uwaaa.. atit nye ati ni.. shima pulak dah pandang aku semacam.. mana tak nye mulut aku bising aje... hahaha.. padan muka ko.. kne tempias skali.. hmm... aku cakap la yang aku terkena mcm ne yang dia pnh kena ngan apai dlu.. tbe2 je kol ckp ade kat kolej... shima ckp padan muka ko.. bru ko ase.. hahaha
aku tengok baju aku... agak seksi..hahahhaha.. aku sarung sweater... pakai jeans... n sembur minyak wangi.. n amik ape yang patut... then aku kuar.... menonong aje.. dalam atie memang geram gak ler..... dah la buat orang isau.. tbe2 tau2 dh sampai kolej... grrr....
sampai je depan kolej.. masok dalam kete dia... and tengok abg wan dengan kak ija ade.. ati panas gak ngan abg wan.. sebab kne main.. abg wan cakap dia kat KL.. huhh.. dasar monyet tol... hahhaha.. padan muka kne monyet ngan aku.. amponnn ekk abg wan.. wakkakakakak.. aku sempat anta msg kat mama bgtau mirul ade dengan aku, kat kolaj aku.... mama x ckp ape2 selain pasal tempat n anak dia je.. so.. aku kira ok la tuh kot... hehehhe..
~ PASAR MALAM KOLEJ LAGENDA ~
pas dorang makan... err.. aku x makan skali... sebab nak pergi pasar malam punya pasal.. kang dh kenyang.. 1 pe pon nnt aku x beli.. hahahha.. atau takut makin banyak yang aku beli.. huhuhuhuh.. Mirul & lain-lain pelik tengok aku beli macam-macam.. hahhahaa.. bior la.. perut aku kn? wakkakakaka.. tapi memang biasa kalau pasar malam.. aku memang beli lebih.. sebab aku ni lapar x menentu.. kang tengah2 malam tetiba pulak lapar.. naya aje.. adehh.. hehehe..
pas balik dr pasar malam.. mirul antar samapi depan guard... sempat gak dia bgtau kenapa dia balik awal... masa aku nak balik umah tu.. aku msg dengan mama n bgtau kenapa mirul balik awal dr skool dia.. hope dorang x de yang bertengkar... amin...
Notes : cyg.... pelis.. namo buat orang isau lagi.. kecoh 1 umah.. dengan b skali isau... mama, adik-adik n b syg sgt2 kat cyg... cuma x tau la cyg sedar ke x yang kami sayang kat cyg...



Jika anda berminat mengenai entri ini..
Sila tinggalkan pendapat anda
Sekian Terima Kasih

0 kiss Me: