CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »
Have A Lovely Day comment graphics

Wednesday, January 7, 2009

Sebab Pilih Pasangan Berusia

# Matang - pasangan berusia baik lelaki atau wanita bijak dan tidak memandang remeh perkara penting dalam mengurus rumah tangga.

# Stabil - pasangan berusia sudah mencapai tahap kehidupan stabil baik dari aspek kerjaya dan ekonomi.

# Berwawasan - pasangan berusia mempunyai wawasan dan hala tuju perkahwinan serta masa depan.

# Pelindung - ada individu mencari pasangan yang mampu memberi perlindungan baik dari aspek fizikal dan emosi. Lazimnya mereka yang berusia memenuhi kriteria ini.

# Tidak terlalu beremosi - pasangan berusia lebih rasional dan tidak terlalu mengikut emosi dalam menghadapi sebarang situasi.

# Pandai jaga hati - pasangan berusia lebih dulu makan garam dan pandai melayan kehendak hati selain mengawal situasi.

# Penyayang - sesuai dengan usia matang, pasangan berusia lebih penyayang dan sensitif dengan kehendak si dia.

# Pandai bawa diri - pasangan berusia tahu usia mungkin membatasi pergerakan dan tingkah laku tetapi mereka pandai membawa diri demi menjaga imej, reputasi dan kerukunan rumah tangga.

# Setia - pasangan berusia lebih setia kerana fokus hidupnya hanya pada si dia dan tidak memikirkan perkara bukan-bukan yang boleh mencemar kesucian cinta.

# Berpengalaman - apa lagi alasan terbaik? Pengalaman tentunya mematangkan diri menjadi insan hebat untuk menyayangi dan disayangi. Ini tidak boleh dijual beli!

Tip berkasih dengan pasangan berusia mengikut Dr Tengku Asmadi Tengku Mohamad

# Jika anda lelaki muda beristerikan wanita berusia, pastikan jangan sampai tanggungjawab ketua keluarga berpindah kepada isteri. Hak dan tanggungjawab lelaki sebagai ketua keluarga tidak pernah berubah biarpun mengahwini wanita berusia. Lelaki perlu jelas dengan peranan mereka bagi mengelak diri menjadi mangsa queen control!

# Sebagai lelaki muda, anda perlu cepat belajar dan matangkan diri. Belajar dari mereka yang berpengalaman mengenai ilmu berumah tangga. Lebih elok, timba ilmu sebelum berkahwin supaya rumah tangga harmoni.

# Suami berusia muda perlu faham bahawa Isteri berusia kadang kala sensitif dan cemburu kerana bimbang suami mungkin cenderung memikat gadis lebih muda. Suami perlu lebih sensitif dan menjaga hati isteri yang berusia.

0 kiss Me: